חינוך ביתי (Homeschooling) הוא תופעה שבה ילדים אינם לומדים במוסדות חינוך ציבוריים או פרטיים בהגיעם לגיל חינוך חובה. יש הורים המחנכים את ילדיהם בצורה המקבילה לזו הקיימת בבית הספר, שיטה זו מכונה "Homeschooling", שהוא גם כינויו הכללי של החינוך הביתי.
המאמר עוסק בפעילויות העוסקות בפיתוח כישורים מרחביים באמצעות סיבוב מנטלי. הפעילויות בנויות כך שניתן לשלב אותן באופן רציף במסגרת ההוראה השגרתית, הן כחלק משיעורי המתמטיקה בבית הספר והן כחלק משיעורים המיועדים למתכשרים להוראת מתמטיקה בבית הספר היסודי.
חשיפה ממושכת ללחץ במקום העבודה עשויה להביא לידי תגובות פסיכולוגיות ופיזיולוגיות, במיוחד בקרב אנשי מקצוע בתחום הטיפול ובריאות הנפש שמקצועותיהם נחשבים תובעניים ומלחיצים.
המאמר, שנכתב עם ד"ר מיה שלום, מציג את מושג הנוירו-מיתוסים. נוירו- מיתוסים הם מיסקונספציות, פירושים מוטעים או אי הבנות לגבי המוח ותפקודו, ואחיזה בהם עשויה לעודד מדיניות חינוך ושיטות הוראה בלתי יעילות שמשפיעות על תוצאות הלמידה.
תרגול קשיבות (מיינדפולנס) נמצא כמשפיע על היבטים מוזיקליים שונים, בכלל זה על יצירתיות, ויסות רגשי, חרדת במה או ריכוז מחשבתי. אלא שמחקרים מעטים בדקו עד כה את השפעתו על איכות הביצוע המוזיקלי. במחקרנו ביקשנו לבדוק האם תרגול קצר מועד של קשיבות ישפר מיומנויות ווקאליות בתחום האינטונציה, הדינמיקה והתהודה הקולית
ספר חדשני זה מתמקד בלשון שניה באוכלוסיות מגוונות ישראל. הוא עוסק בעיקר בלשון שנייה-זרה הנלמדת באופן פורמאלי בהקשר הבית-ספרי, אך מוצגים בו גם היבטים של לשון שנייה ושל לשון ראשונה.
המאמר מתמקד ב-11 מורים לאנגלית כשפה זרה בישראל המתמודדים עם שילוב של תלמידים עם אוטיזם בשיעורי האנגלית, ובוחן את תפיסותיהם לגבי שילוב התלמידים באמצעות ראיון דבור חצי-מובנה שנבנה במיוחד לצרכי המחקר