ספר המאמרים מציג מחקרים ששמים במוקד הדיון האקדמי בהכשרת מורים את נושא הקשרים ושיתופי הפעולה שבין מכשירי המורים לבין סטודנטים, ואת תרומתם של מערכות יחסים אלו להתפתחות הפרופסיונלית של הסגל
המאמר בוחן את היצירה כיצירה מולטי-מודלית ייחודית, כנובלה גראפית אמנותית. גישה מולטימודלית לספרות מניחה כי אין להתייחס לספרות כאמנות שפה במנותק מהתייחסות לאופנויות חזותיות, קוליות, וחומריות להן תפקיד מרכזי ביצירות הנכתבת כיום
מורי המורים הפעילים ברשתות חברתיות ברמות פעילות שונות אינם מודעים לפעילות הלימודית הענפה של הסטודנטים שלהם ברשתות החברתיות והפיכתן למשאב למידה מרכזי בלימודיהם במכללה.
פרק זה מתמקד בתיווך של אימהות בפעילות קריאת ספרים עם ילדם דרך מודל MISC. מטרתו של הפרק היא להרחיב את ההבנה של אופי פעילות זו במשפחות ממיצב סוציו-אקונומי שונה.
המאמר משווה בין מערכת הזמנים של העברית המקראית למערכת הזמנים של העברית בת-זמננו, ומראה שצורות יקטול (עתיד) בלשון המקרא מצביעות לעיתים על פעולה אימפראקטיבית, ואילו בימינו צורות יקטול מציינות רק עתיד.