מאמר של ד

מאמר של ד"ר דורית פטקין

המחקר מתמקד בעמדות ואמונות של גננות כלפי גיאומטריה, בידע שיש לאותן גננות העוסק בצורות דו ממדיות ותלת ממדיות (גופים הנדסיים) וכן בצורך לשימוש בשפה מדויקת.

להרחבה
מאמר של ד

מאמר של ד"ר אירנה בלקין

חינוך ביתי (Homeschooling) הוא תופעה שבה ילדים אינם לומדים במוסדות חינוך ציבוריים או פרטיים בהגיעם לגיל חינוך חובה. יש הורים המחנכים את ילדיהם בצורה המקבילה לזו הקיימת בבית הספר, שיטה זו מכונה "Homeschooling", שהוא גם כינויו הכללי של החינוך הביתי.

להרחבה
מאמר של ד

מאמר של ד"ר דורית פטקין

המאמר עוסק בפעילויות העוסקות בפיתוח כישורים מרחביים באמצעות סיבוב מנטלי. הפעילויות בנויות כך שניתן לשלב אותן באופן רציף במסגרת ההוראה השגרתית, הן כחלק משיעורי המתמטיקה בבית הספר והן כחלק משיעורים המיועדים למתכשרים להוראת מתמטיקה בבית הספר היסודי.

להרחבה
מאמר של ד

מאמר של ד"ר אלה חמי

חשיפה ממושכת ללחץ במקום העבודה עשויה להביא לידי תגובות פסיכולוגיות ופיזיולוגיות, במיוחד בקרב אנשי מקצוע בתחום הטיפול ובריאות הנפש שמקצועותיהם נחשבים תובעניים ומלחיצים.

להרחבה
מאמר של ד

מאמר של ד"ר אפרת לוצאטו

המאמר, שנכתב עם ד"ר מיה שלום, מציג את מושג הנוירו-מיתוסים. נוירו- מיתוסים הם מיסקונספציות, פירושים מוטעים או אי הבנות לגבי המוח ותפקודו, ואחיזה בהם עשויה לעודד מדיניות חינוך ושיטות הוראה בלתי יעילות שמשפיעות על תוצאות הלמידה.

להרחבה
מאמר של ד

מאמר של ד"ר איתן אור-נוי ושל ד"ר שי כהן

תרגול קשיבות (מיינדפולנס) נמצא כמשפיע על היבטים מוזיקליים שונים, בכלל זה על יצירתיות, ויסות רגשי, חרדת במה או ריכוז מחשבתי. אלא שמחקרים מעטים בדקו עד כה את השפעתו על איכות הביצוע המוזיקלי. במחקרנו ביקשנו לבדוק האם תרגול קצר מועד של קשיבות ישפר מיומנויות ווקאליות בתחום האינטונציה, הדינמיקה והתהודה הקולית

להרחבה
מאמר של ד

מאמר של ד"ר אלה חמי

בהתחשב בתחומי האחריות הרבים של היועצת החינוכית, חשיבות תפקידה וחוסר בהירותו במערכת הבית ספרית, אין זה מפתיע כי היועצת חשופה לרמות גבוהות של לחץ.

להרחבה
מאמר של ד

מאמר של ד"ר אפרת לוצאטו

המאמר מציג את הערך "נוירו-פדגוגיה", תחום אינטרדיסיפלינרי חדש המגשר בין שלושה תחומי דעת: מדעי המוח, פסיכולוגיה וחינוך

להרחבה
ספר של ד

ספר של ד"ר איריס אלפי-שבתאי

ספר חדשני זה מתמקד בלשון שניה באוכלוסיות מגוונות ישראל. הוא עוסק בעיקר בלשון שנייה-זרה הנלמדת באופן פורמאלי בהקשר הבית-ספרי, אך מוצגים בו גם היבטים של לשון שנייה ושל לשון ראשונה.

להרחבה
מאמר של ד

מאמר של ד"ר איריס אלפי-שבתאי

המאמר מתמקד ב-11 מורים לאנגלית כשפה זרה בישראל המתמודדים עם שילוב של תלמידים עם אוטיזם בשיעורי האנגלית, ובוחן את תפיסותיהם לגבי שילוב התלמידים באמצעות ראיון דבור חצי-מובנה שנבנה במיוחד לצרכי המחקר

להרחבה