תמונה מוקטנת של סמדר לתמונת נושא

פרק של ד"ר סמדר בר-טל – 2021

Bar-Tal, S. (2021). Chapter 5 – The Silent Revolution in Teacher Education. In L. Shagrir & S. Bar-Tal (Eds.), Exploring Professional Development Opportunities for Teacher Educators: Promoting Faculty-Student Partnerships (pp.69-90). UK: Routledge, Taylor and Francis Group

מורי המורים הפעילים ברשתות חברתיות ברמות פעילות שונות אינם מודעים לפעילות הלימודית הענפה של הסטודנטים שלהם ברשתות החברתיות והפיכתן למשאב למידה מרכזי בלימודיהם במכללה.
המחקר המתואר בפרק זה של הספר, מציג מתודולוגיית מחקר איכותית בה השתתפו 60 מורי מורים ממכללות לחינוך בישראל. הם הבינו שהם צריכים/חייבים לעזוב את 'אזור הנוחות' שלהם כדי ללמוד ולהכיר את סביבות הלמידה והפעילויות של הסטודנטים ברשתות החברתיות. תהליך הלמידה והשינוי שעברו מורי המורים כלל שלושה שלבים: (1) הכרה במצב החדש (2) למידה על הנושא (3) פיתוח תובנות ושינוי דפוס ההוראה שלהם והשלכות על הכשרת המורים.
ממצאי המחקר מציינים את הצורך דחוף בשינוי מרחבי למידה, דרכי הוראה, אופי התכנים והחומרים שהם מספקים וסוגי מטלות. למורי מורים יש משימה להתאים את עצמם למקורות המידע ודרכי הלמידה של הסטודנטים כתוצאה מפעילותם האינטנסיבית ברשתות החברתיות. גם תפקידי ההדרכה של המדריך הפדגוגי צריכים לעבור שינוי משמעותי במיוחד במסגרת הליווי בבניית מערך השיעורים של הסטודנט להוראה.
נושא זה הינו ראשוני וטרם נחקר, תרומתו עשויה להשפיע על דפוסי ההוראה החדשים שמורי המורים יתבקשו לפעול לפיהם בישראל ובעולם.

 

תמונה של סמדר בר-טל