Markovits, Z., & Patkin, D. (2021). Preschool in-Service teachers and geometry: attitudes, beliefs and knowledge. International Electronic Journal of Mathematics Education, 16(1), em0619. https://doi.org/10.29333/iejme/9303.
המחקר מתמקד בעמדות ואמונות של גננות כלפי גיאומטריה, בידע שיש לאותן גננות העוסק בצורות דו ממדיות ותלת ממדיות (גופים הנדסיים) וכן בצורך לשימוש בשפה מדויקת. במחקר השתתפו 34 גננות. הן השיבו על שאלון שהורכב משאלות רב-ברירה ושאלות פתוחות. השאלות עסקו במשמעות הגיאומטריה ; הזיקה לגיאומטריה, חשיבות הגיאומטריה; הצורך להשתמש בשפה מתמטית מדויקת, וכן לגבי ההנאה שלהם כשהן מפעילות בגנים שלהן פעילויות בגיאומטריה. בשאלות הידע בגיאומטריה, התבקשו הגננות לתאר ולהגדיר צורות דו ממדיות וגופים הנדסיים. מהממצאים עולה שרוב הגננות דווחו שהו אוהבות גיאומטריה או הביעו עמדה ניטרלית כלפי גיאומטריה, אך חלקם שונאות את התחום. כמו כן, רוב הגננות ציינו שהן מבינות את חשיבות העיסוק בפעילויות הקשורות לגיאומטריה בגן וכי הן נהנות לשלב ילדים צעירים בפעילויות הקשורות ללימוד גיאומטריה. באשר לשימוש בשפה מדויקת, רוב הגננות טענו שיש ליישם שפה מתמטית מדויקת בפעילויות בגיאומטריה, כאשר הילדים בגילאי 3-6 , אבל רק כמחציתן מאמינות שיש צורך להשתמש בשפה מדויקת כאשר הילדים צעירים יותר. עוד עולה כי חלק מהגננות חסרות בידע לזהות צורות וגופים הנדסיים, למרות שנושאים אלה כלולים כנושאי חובה בתכנית הלימודים של משרד החינוך לגיל הרך. הגננות התקשו בשימוש בשפה מדויקת והושפעו מהמראה החזותי שלהן ולא מההגדרות והמאפיינים שלהן. לפיכך, מומלץ שגננות תיקחנה חלק בהשתלמויות ממוקדות בתחום זה כדי שתוכלנה לעסוק בכך בעבודתן בגן הילדים.