Blanky-Karlin, I. (2021). Social, Pedagogical, Linguistic and Personal Aspects in Early Childhood Homeschooling. CoAct (Comprender Actuar Trascender) International Journal de la Universidad Hebraica, 3, 25–50. Retrieved from: https://www.uhebraica.edu.mx/wp-content/uploads/2022/01/REVISTA-COACT-III-2021.pdf
חינוך ביתי (Homeschooling) הוא תופעה שבה ילדים אינם לומדים במוסדות חינוך ציבוריים או פרטיים בהגיעם לגיל חינוך חובה. יש הורים המחנכים את ילדיהם בצורה המקבילה לזו הקיימת בבית הספר, שיטה זו מכונה "Homeschooling", שהוא גם כינויו הכללי של החינוך הביתי. הורים אחרים מחנכים את ילדיהם במסגרת חינוך חופשי המכונה "Unschooling". אלו הן הגישות הקיצוניות, ובדרך כלל מרבית ההורים בחינוך הביתי משלבים בין שתי הגישות. מטרת המאמר היא לדון בתופעת החינוך הביתי, הצוברת תאוצה בארץ ובעולם, תוך שימת הדגש על הילדים בגיל הגן ועל תפיסת הוריהם, בעיקר לאור העובדה כי בארץ הוקדם חוק חינוך חובה מגיל חמש לגיל שלוש. כמו כן, נבקש להצביע על הצד הפדגוגי בטיפוח האוריינות המוקדמת של הילדים בחינוך הביתי תוך הדגמת דרכי ההוראה האפשריות בהתבסס על עיון מעמיק בקבוצות החינוך הביתי ברשת פייסבוק ועל-סמך תוכנית הלימודים באוריינות ושפה שהוגשה על-ידי כותבת המאמר, אם לילד בן ארבע בחינוך הביתי, למשרד החינוך לקבלת פטור מחוק חינוך חובה, ואושרה.