אלקד-להמן, א' (2022). ניתוח מולטימודלי בגישת הסמיוטיקה החברתית: עיון בסיפור "נוני ונוני-יותר" מאת נעמה בנזימן. ספרות ילדים ונוער, 143, 49-21.
המאמר מציג מתודולוגיה של ניתוח מולטימודלי בסיפור לילדים, בגישת הסמיוטיקה החברתית, בשילוב עם קריאה אינטרטקסטואלית. המתודולוגיה מודגמת בקריאה בספר נוני ונוני יותר (בנזימן, 2019) ובתרגומו לאנגלית. מולטימודליות משמעה אינטגרציה של שתי אופנויות תקשורת או מערכות סימנים , או יותר, באותו הטקסט. הסמיוטיקה החברתית מניחה שלסימנים לשוניים, גרפיים ואחרים אין משמעות קבועה. המשמעות לסימנים ניתנת על-ידי יוצר המוצר התרבותי, מצד אחד, והצרכן (קורא/ צופה) מצד אחר, בהתאם להקשר התרבותי, החברתי, ההיסטורי והפוליטי של היצירה או הקריאה. שיטת הניתוח המוצעת בזה מושתתת על פירוק הטקסט והרכבתו, ולאחר מכן – התבוננות בשלם בזיקה להקשר של יצירת הטקסט ושל קריאתו, היינו, האופן שבו מגולם השיח על סוגיות שעל סדר היום, צורת עיצוב התכנים והשיח, אופן ההפקה וההפצה. הניתוח מתייחס למערכות הסימנים השונות המיוצגות בספר הילדים (מילים, איורים, גופנים, פרישה גרפית, עיצוב ועוד) כמכלול המאפשר התבוננות ביקורתית בחברה הישראלית בשנת 2020, ברמת המבוגר וברמת הילד. תרומת המאמר לשדה המחקר של ספרות הילדים והחידוש שבו הוא בהרחבת ההתבוננות בספר מעבר לקריאת ספר מאויר או פיקצ'רבוק (picture book), אגב התייחסות לאופנויות השונות מתוך זיקה להקשר היצירה והקריאה בה, ברוח הסמיוטיקה החברתית.