נטע פרי
Perry, Adi-Japha Spektor-Levy, (2023) What a cool classroom! Voices of 5-year-olds on the design of physical learning environments, Early Childhood Research Quarterly, Volume 63, Pg 370-385
מחקר גישוש, שבדק את התפיסות וההעדפות של ילדים בגיל הרך, בנוגע לארגון ועיצוב של סביבת הלמידה הפיזית שלהם, ואת יכולתם לבטא ולהביא לרציונליזציה תפיסות והעדפות אלה על סמך ראיונות שנערכו בעזרת כלי מחקר שנבנה עבור מחקר זה – ראיון משולב צילומי הילדים של הגן שלהם, ובחינת תצלומים של גני ילדים אחרים (Photograph-Interview with Children – PIC) . המחקר נערך בקרב 198 ילדים בגיל הגן בנוגע לסביבת הלמידה הפיזית שלהם (96 בנות, מעמד סוציו-אקונומי בינוני, גיל ממוצע 65.15 ; חודשיםSD = 4.5). הממצאים הצביעו על כך, שלילדים בגיל הגן יש העדפות לגבי סביבת הלמידה הפיזית שלהם והם יכולים להביע, להסביר ולנמק את דעותיהם באופן מילולי. המחקר חשף בעיקר הבדלים הקשורים למגדר בהעדפות המשתתפים: בעוד שבנות העדיפו באופן מובהק את המרכז הסוציו דרמטי – "הבית", בנים הביעו העדפה משמעותית למרכז הבנייה. יתרה מכך, המשתתפים תפסו את עיצוב הכיתה שלהם כתורם לאינטראקציה חברתית יותר מאשר לרווחה (well-being|) ולידע. בנות תפסו את עיצוב הכיתה שלהן כתורם לידע ולתחושת רווחה באופן משמעותי יותר מאשר בנים. ניתוח הנתונים חשף גם את מרכזי הלמידה שבהם הילדים הפגינו חוסר עניין – לוחות התצוגה ומרכז המדע והטבע. ממצאים אלו מדגישים את החשיבות של קולות ילדי הגן ואת יעילותו של כלי המחקר ה-PIC, בעת תכנון סביבות למידה בגן הילדים.