כורם, ע' וגילת, י' (2023). חרם בקרב תלמידים: מאפייני התופעה והשלכותיה האופרטיביות על עבודת היועץ החינוכי. הייעוץ החינוכי, כד, 281-263.
המחקר בחן את השלכותיה של תופעת החרם בין תלמידים. בוצע מחקר רטרוספקטיבי בהשתתפות 504 בוגרים צעירים שזכרו היטב אירוע של חרם בזמן לימודיהם בבית הספר. הנתונים נאספו במתודה כמותית באמצעות שאלון. השלכות נמצאו הן על התלמידים המוחרמים והם על הלא מוחרמים. כמו כן, נבדקו מאפיינים של תופעת החרם כגון שכיחות, מידת שיתוף ההורים ומאפייני הילדים המוחרמים. חלקו האחרון של המאמר מוקדש להצעות מעשיות לעבודתו של היועץ החינוכי בנושא בעקבות ממצאי המחקר.