בשנים האחרונות, אנחנו הדים להתפתחות של תופעה חדשה, במערכת החינוך בעולם ובישראל. מספרם של המורים שבחרו בהוראה כקריירה שנייה הולך וגדל. הם בוחרים בשינוי קריירה ונכנסים להוראה בגיל מבוגר יותר. אבל, מביאים איתם ניסיון תעסוקתי קודם, כמו גם את חוויותיהם האישיות כהורים בבית הספר. מציאות זו מזמינה את הצורך במידע מחקרי שעשוי לסייע בקליטתם המיטבית בבתי הספר ובגני הילדים, ובאופן הזה לרתום את ניסיונם לתרומה לקהילה הבית-ספרית. הספר, בחירה בהוראה כקריירה שנייה מזמין את הקורא להתבונן במגוון של מחקרים על אודות היבטים שונים של בחירה והתנסות בהוראה כקריירה שנייה. המחקרים נעשו מנקודת מבט שונות של חוקרים ומורים. היבטים אלה כוללים בין השאר מאפייני כניסה להוראה של מורים חדשים שבחרו בהוראה כקריירה שנייה. החל מהדהודים ושילובים של קריירה ראשונה בקריירה שנייה בהוראה – האתגרים, ההתלבטויות; דרך "חִברוּת" לתרבות המתמטיקה והתמקדות בהייטקיסטיים שבחרו לעזוב את עולם ההייטק לטובת הוראה בבית ספר; נקודת מבט שונות על דפוס של מעבר בין קריירות המתרחש באותו שדה מקצועי; מבט חברתי על מורים בקריירה שנייה; הכשרת מורים בתוכניות חותם ותוכנית תל אביב, וכן מורים המאופיינים כ"מורים מוכווני צדק חברתי".