9. Azaryahu, L., & Adi-Japha, E. (2022). “MusiMath”-a music-based intervention program for learning patterns and symmetry. The Journal of Experimental Education, 90(2), 319-343.
המחקר עוסק לאחרונה בשאלה האם פעילויות מוזיקליות המבטאות מושגים מתמטיים משפרות את כישורי המתמטיקה של התלמידים הצעירים. כמו כן קיים דיון לגבי השימוש בסמלים מופשטים ללימוד מתמטיקה. המחקר הנוכחי בדק את ההשפעה של תוכנית התערבות מוזיקלית על ידע של דגמים וסימטריה. כתיבת תווים גרפית פשוטה שימשה להבהרת המופשטות של צורת המוזיקה והקשר שלה למושגים מתמטיים. ארבע כיתות כיתה ג' השתתפו בעשרה שיעורים בנושאים דגמים וסימטריה: שתי כיתות מוזיקה (n = 48), ושתי כיתות ביקורת (n = 48). תלמידי כיתות המוזיקה למדו לכתוב ייצוגים סמליים של תכונות מוזיקליות ולזהות תבניות וסימטריה באמצעות הסמלים שכתבו. הממצאים מראים שקבוצות ההתערבות המשולבות במוזיקה/מתמטיקה השיגו הישגים גבוהים יותר אחרי ההתערבות במבחני מתמטיקה. הישגים אלו נשמרו 6 חודשים לאחר ההתערבות. תלמידים בקבוצות המוזיקה הראו גם למידה יעילה של כתיבת תווים והעברת ידע בכתיבת תווים ליצירה מוזיקלית אחרת. ההתערבות המוזיקלית-מתמטיקה אפשרה לתלמידים לרכוש ידע על דגמים וסימטריה באמצעות התנסויות חוזרות, במיוחד באמצעות כתיבת תווים הקשורים למוזיקה, דבר המצביע על כך שגיוון ייצוגים מעמיק את הבנת הנושא ומשפר את תוצאות הלמידה.